News & Events

NEWS | 21st February 2021

KUMPULAN MEDIC IMAN RANCANG PERLUAS PERNIAGAAN - BORNEO TODAY

KUALA LUMPUR: Kumpulan Medic Iman Sdn Bhd (KMI Healthcare) berhasrat untuk memfokuskan strategi syarikatnya pada pemerolehan dan pembangunan brownfield dalam usaha untuk mengembangkan dan memperkukuhkan perniagaannya sebagai penyedia kemudahan penjagaan kesihatan swasta yang diiktiraf di Malaysia.

Ketua Pegawai Eksekutif KMI Healthcare, Dr Rayney Azmi bin Ali dalam kenyataannya berkata, strategi pengembangan kapasiti kumpulan terhadap hospital brownfield akan memerlukan modal yang kurang intensif dan mempunyai masa peningkatan yang lebih cepat bagi mengatasi pertumbuhan dan pendapatan yang perlahan dari hospital greenfield.

Pendekatan ini diharapkan dapat meningkatkan pendapatan dengan lebih cepat sehingga memungkinkan syarikat untuk meningkatkan jumlah dan kehadiran pesakit di seluruh negara.

Pendekatan ini juga untuk membantu hospital kecil yang terjejas teruk oleh wabak Covid-19 yang telah melanda dunia sejak awal tahun lalu.

Jelas Dr. Rayney, “Salah satu cabaran yang dihadapi di sektor perawatan kesihatan selama pandemik adalah penundaan rawatan oleh pesakit.

What's New

Past